NG logoNKL Logo Horizontal RGB

 

Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.

Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.

Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.

 

Projekto aprašymas

 

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

 

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).

 

Projekto veiklos:

1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;

2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;

3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;

4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;

5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

 

Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas: mokytojų, švietimo pagalbos specialistų kompetencijų stiprinimas, skatinant naudoti inovatyvius ir modernius mokymo metodus, pasinaudojant išmaniomis mokymo priemonėmis. Mokymai vadovams, pedagogams, mokytojų padėjėjams ir švietimo pagalbos specialistams kaip kurti bendradarbiavimo, savitarpio pagalbos kultūrą mokykloje, stiprinti komandinį darbą, tėvų gebėjimą priimti pagalbą. Mokymai dėl sensorinių priemonių panaudojimo galimybių ugdymo procese, ilgalaikės programos vaikams, turintiems SUP, įgyvendinimas. Įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų kokybiško ugdymo aplinkos patrauklumo didėjimas, visiems mokiniams bus sudarytos vienodos sąlygos ugdytis, dalyvauti socialinėje veikloje. Pritaikant mokyklos erdves, patalpas ir kitus aplinkos elementus įtraukiajam ugdymui mažinami mokymo(si) barjerai SUP vaikams, didesnė tokių mokinių dalis mokoma integruotai bendrojo ugdymo klasėse. Sudaromos sąlygos mokyklos darbuotojams laiku pastebėti ir atliepti individualius vaiko poreikius, kuo greičiau pradėti teikti būtiną pagalbą (arba identifikuoti jos galimą poreikį). SUP mokiniams užtikrinus pilnavertę pagalbą pagerės mokymosi rezultatai, pakils motyvacija, saugioje aplinkoje jie jausis savimi pasitikintys. Progimnazijos pastato remontas: 10 kabinetų įrengimas, san. mazgų, rūbinių ir laiptinės erdvės įrengimas. Pritaikius aplinkas judėjimo negalią turintiems mokytojams ir mokiniams bus panaikinti fiziniai barjerai, mažinama negalias turinčių asmenų socialinė atskirtis.

 

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).

 

Siekiami rezultatai

1) Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;

2) Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;

3) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;

4) Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;

5) Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.

 

TŪM II FB paveikslėlis